Més informació sobre Cateb

POSTGRAU COORDINADOR DE SEGURETAT I SALUT EN LA CONSTRUCCIÓ

Coordina eficaçment la seguretat des de la fase de projecte i obra, a partir d’un complet coneixement normatiu i procedimental. Adquireix tots els coneixements i recursos per instaurar mesures de seguretat a les diferents fases de l’obra. Aplica les millors metodologies de coordinació de seguretat en obra nova i en obres de rehabilitació.


Aconsegueix una de les dues beques per import 320€ d'ASP Corredoria.

Consulta més informació i sol·licita la teva beca aquí.

Inici

5 de març del 2025

Final

17 de setembre del 2025

Horari

Dimecres, de 16 a 20 h.

Modalidad

Presencial / Videoconferència

Hores

200

Preu

3.200,00 €

%

Preu col·legiats: 2.240,00 €

%

Preu col·legiats: 2.240,00 €

SOL·LICITAR INFORMACIÓ

Inici

5 de març del 2025

Final

17 de setembre del 2025

Lloc

Cateb - Barcelona

Horari

Dimecres, de 16 a 20 h.

Hores

200

Preu

3.200,00 €

%
Preu col·legiats 2.240,00 €

Presentació

A qui va dirigit

  • Tècnics que es vulguin especialitzar o ordenar els seus coneixements com a Coordinadors de Seguretat i Salut en la Construcció per tal de desenvolupar la seva tasca amb total garanties de qualitat.

Perfil de l’estudiant

  • Arquitectes Tècnics que s'inicien en la Coordinació de Seguretat i Salut.
  • Arquitectes Tècnics amb experiència en la Coordinació de Seguretat i Salut, que busquen una metodologia de gestió.

Què aprendràs

  • En el curs de Coordinació de Seguretat i Salut en la Construcció, els estudiants adquireixen les competències, tant actuals com futures, necessàries per exercir amb excel·lència el paper de Coordinador de Seguretat.
  • A més, aprendràs a garantir, amb total responsabilitat, el compliment del Pla de Seguretat i Salut a l’obra.
  • Avaluaràs riscos i validaràs la idoneïtat de les solucions i alternatives que proposa el contractista.
  • Els coordinador de Seguretat i Salut es converteix en impulsor de la cultura de seguretat en cada fase del projecte. Aquesta formació, no només desglossa els riscos en diverses activitats constructives, sinó que també inspira a motivar els equips a integrar la seguretat amb passió i dedicació, en tots els tipus d'obres, ja sigui nova construcció, rehabilitació o reparació.

Motius per fer aquest postgrau o master

  • Un professional que faci el Postgrau de Coordinació de Seguretat i Salut en la Construcció obtindrà, no només coneixements tècnics, sinó també una oportunitat única de creixement personal en un entorn que et parlarà de necessitats actuals i tendències futures.
  • Desenvoluparà no només habilitats tècniques sinó també una comprensió profunda de la responsabilitat i la importància de la seguretat en la construcció. A través de la pràctica en casos reals i projectes, l'alumne connecta amb aquesta missió vital de protegir vides i contribuir al benestar dels treballadors, donant sentit i propòsit al seu treball diari.
  • Aquesta formació millora les oportunitats professionals, ja que les empreses busquen professionals ben preparats sobre la seguretat en el sector de la construcció.

El programa

  • Data d’inici: 13/11/2024
  • Data de fi: 30/04/2025
  • Horari: dimecres, de 16 a 20 hores
  • Hores: 200 h (dedicació)
  • Es faran les vacances de Nadal
  • Calendari subjecte a possibles modificacions

Mòdul 1. La coordinació de Seguretat i Salut en el món de la construcció (12 hores: 4 presencials + 8 a distància)

  • La Seguretat i Salut. Prevenció de Riscos Laborals.
  • La Coordinació de Seguretat i Salut.
  • Perfil professional del coordinador. Coneixements i habilitats necessàries.
  • Missió, funcions, tasques i responsabilitats.

Mòdul 2. Les habilitats humanes del coordinador (8 hores presencials)

  • Lideratge: poder d’influència i inspiració cap a l’acció.
  • Habilitats comunicatives: escolta activa i donar i rebre feedback.
  • Tècniques de comunicació assertiva.
  • Pautes per a la prevenció i resolució de conflictes.
  • Principis i recursos per negociar i arribar a acords efectius.

Mòdul 3. Normativa en matèria de Seguretat (12 hores: 4 presencials + 8 a distància)

  • Normativa de Prevenció de Riscos Laborals d’aplicació en les obres de construcció.
  • Responsabilitats penals, administratives i civils.

Mòdul 4. Metodologia de la coordinació (28 hores: 12 hores presencials + 16 hores a distància)

  • El coordinador de seguretat i salut:
    • Objectius de les seves funcions i tasques. Quines tasques no ha de desenvolupar un CSS.
    • Quins agents intervenen en el procés constructiu? Quina incidència tenen a les tasques de CSS.
  • Integració de la prevenció a les obres de construcció:
    • Fase d’inici i de disseny (Coordinació en Fase de projecte i Anàlisi del projecte i de l’ESS, informe Lorent…).
    • Fase de contractació (Coordinació en Fase d’execució).
    • Fase de planificació de les tasques (Aprovació del pla de seguretat i salut).
    • Fase d’execució de les obres (com desenvolupar part de l’art. 9 de, RD 1627/97, tipologies de reunions d’obra, procediment de l’ús del llibre d’incidències en paper i electrònic, paralització de les obres, coordinació d’activitats empresarials…).
    • Fase de final de les obres (procediments i actuacions a seguir, actuació a seguir en les actuacions posteriors després de la recepció definitiva de les obres…).
  • Confecció d’ofertes d’assistència tècnica professional per a la coordinació de Seguretat i Salut, tant a fase de projecte com execució d’obra. Classe amb pràctica.
  • Què hem de fer en cas d’un accident o un incident a l’obra?, metodologia a seguir des de l’àmbit del coordinador de seguretat i salut. Classe amb pràctica.

Mòdul 5. Mitjans de Seguretat i Salut (20 hores: 8 hores presencials + 12 hores a distància)

  • Implantació en obra. Tancaments.
  • Proteccions col·lectives i EPI’s.
  • Mitjans auxiliars d’utilització preventiva. Bastides. Maquinària.

Mòdul 6. Condicions de Seguretat en el procés constructiu (20 hores: 8 hores presencials + 12 hores a distància)

  • Moviments de terra, fonaments, estructures, cobertes, tancaments, acabats, instal·lacions. Obra civil. Obres en diferents entorns (hospitalari/sanitari, industrial, comercial, etc).

Mòdul 7. Coordinació de Seguretat en obres de rehabilitació (12 hores: 4 presencials + 8 hores a distància)

  • Integració de la prevenció a les obres de construcció sense projecte. (Definició d'obra, segons el marc legislatiu actual, que es defineix com obra AMB projecte i SENSE projecte i obligacions i bones pràctiques dels agents intervinents a les obres, així com la documentació a requerir i presentar. Normativa legal d’aplicació).
  • La seguretat en obres de rehabilitació, manteniment i conservació i enderroc:
  • Amiant als edificis, que cal fer?

Mòdul 8. Medi ambient i qualitat (4 hores a distància)

  • Residus, Amiant i Medi ambient.
  • ISO 18001.

Mòdul 9. Eines digitals per a la Coordinació de Seguretat (8 hores presencials)

Introducció a les Eines Digitals en la Coordinació de Seguretat i Salut, navegació i anàlisi models BIM.

  • Visió general de les eines digitals en la construcció.
  • Introducció al BIM i la seva rellevància en la coordinació de seguretat i salut.
  • Principis bàsics de la gestió de dades digitals. Federació de dades.
  • Tècniques de navegació dins d'un model BIM.
  • Identificació i anàlisi d'elements crítics per a la seguretat i salut en el model.
  • Ús de software específic per a la visualització i anàlisi de models BIM.

Interpretació de Projectes i Anàlisi de Riscos. Gestió de dades.

  • Metodologies per a l'anàlisi de riscos utilitzant informació digital.
  • Estratègies per a la interpretació de projectes des d'una perspectiva de seguretat.
  • El Pla de Seguretat i Salut i la seva integració amb eines digitals.
  • Millora de la comunicació amb diferents agents mitjançant l'ús de dades digitals.
  • Cas pràctic d'anàlisi de riscos sobre model BIM.

Mòdul 10. Casos pràctics i Taula Rodona (16 hores presencials)

  • Desenvolupament de casos pràctics de coordinació de Seguretat i Salut.

Mòdul 11. Projecte de coordinació (60 hores: 12 hores presencials + 48 a distància)

  • ­Desenvolupament del projecte de coordinació de Seguretat i Salut.

Metodologia i avaluació

Metodologia

En primer lloc, el postgrau es durà a terme en un format híbrid, amb algunes sessions impartides de manera presencial i altres a través de videoconferència mitjançant la plataforma Zoom. L'estudiant tindrà la flexibilitat de decidir si vol assistir a les classes de forma presencial o a través de videoconferència.

Aquest programa combina de manera equilibrada la teoria i la pràctica. El professorat, a través d'un enfocament pedagògic, introdueix a l'aula casos pràctics reals en els quals ha treballat, i a partir d'aquests es desenvolupen els procediments teòrics i pràctics corresponents.

Treballem amb el campus de què disposa el col·legi www.campusapabcn.cat, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica, des de connectar-vos a les classes, baixar-vos el material, crear fòrums de debat i/o participar en ells, estar en contacte permanent amb els companys del curs, el professorat i la coordinadora del curs.


Avaluació

Per tal que puguis treure el màxim rendiment de la formació, és fonamental una assistència mínima del 80%. A més, la realització d’un cas pràctic basat en els mòduls impartits et permetrà demostrar de manera tangible els coneixements i les habilitats adquirides al llarg del postgrau. Aquesta experiència no només consolidarà el teu aprenentatge, sinó que també et prepararà per afrontar amb confiança els reptes professionals futurs.


EQUIP DOCENT

Arquitecte tècnic col·legiat. Coordinador de seguretat en obra pública i privada. Membre de la comissió de seguretat i salut del Cateb. Sergent de Bombers de la Generalitat de Catalunya, membre del Grup Especial GREC dels Bombers de la Generalitat.

Josep Augé i Anguita

Director

Arquitecte tècnic col·legiat. Coordinador de seguretat en obra pública i privada. Membre de la comissió de seguretat i salut del Cateb. Sergent de Bombers de la Generalitat de Catalunya, membre del Grup Especial GREC dels Bombers de la Generalitat.

Enginyera Tècnica d’Obres Públiques. Tècnica Superior en PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut en obres d’edificació, túnels i transports i obra civil. Supervisora i Coordinadora de Coordinadors de Seguretat i Salut. Health & Safety Manager.

Raiza Botini Guevara

Professora

Enginyera Tècnica d’Obres Públiques. Tècnica Superior en PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut en obres d’edificació, túnels i transports i obra civil. Supervisora i Coordinadora de Coordinadors de Seguretat i Salut. Health & Safety Manager.

Graduat en Prevenció i Seguretat Integral. Tècnic Superior en PRL. Expert en Seguretat i Salut. Mediador.

Ivan Arias Triguero

Professor

Graduat en Prevenció i Seguretat Integral. Tècnic Superior en PRL. Expert en Seguretat i Salut. Mediador.

Eng. d’Edif. i Arq. Tècnic col·legiat. Team Leader Tècnics G3. Director acadèmic Post. BIM. Project Leader European Building Summit. Certificat en Lean Project Management.

Rafael Capdevila Becerra

Professor

Eng. d’Edif. i Arq. Tècnic col·legiat. Team Leader Tècnics G3. Director acadèmic Post. BIM. Project Leader European Building Summit. Certificat en Lean Project Management.

Arquitecta tècnica col·legiada. Màster en PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a SGS Tecnos, SA, especialitzada en obres de rehabilitació. Membre de la comissió de seguretat i salut del CAATEEB.

Natalia Crespo Belmonte

Professora

Arquitecta tècnica col·legiada. Màster en PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a SGS Tecnos, SA, especialitzada en obres de rehabilitació. Membre de la comissió de seguretat i salut del CAATEEB.

Psicòloga, Coach, Professora de desenvolupament competencial a Euncet Business School i formadora d'habilitats directives.

Elena Iborra Martínez

Professora

Psicòloga, Coach, Professora de desenvolupament competencial a Euncet Business School i formadora d'habilitats directives.

Enginyera Tècnica d'Obres Públiques. Tècnica Responsable del Sistema Integrat de Gestió de l’empresa Infraestructures.cat
Auditora interna de sistemes de gestió de Qualitat i Mediambiental. Membre de la Unitat de Suport Tècnic de l’ITeC.

Ares Perera Coll

Professora

Enginyera Tècnica d'Obres Públiques. Tècnica Responsable del Sistema Integrat de Gestió de l’empresa Infraestructures.cat Auditora interna de sistemes de gestió de Qualitat i Mediambiental. Membre de la Unitat de Suport Tècnic de l’ITeC.