Postgrau de Gestió de Projecte i Obra
Amb aquest curs aprendràs a dirigir el procés de projecte i construcció d’una obra d’edificació, per tal de complir amb els requeriments del client, de manera que l'operació finalitzi a temps, d'acord amb els costos autoritzats i respectant els nivells de qualitat establerts.
Aconsegueix una de les dues beques per import 336€ d'ASP Corredoria.
Consulta més informació i sol·licita la teva beca aquí
Inici
19 de setembre del 2025
Final
28 de febrer del 2026
Horari
divendres, de 16 a 20 h i dissabtes, de 9.30 a 13.30 h
Modalidad
Presencial / Videoconferència
Hores
156
Preu
3.360,00 €
Preu col·legiats: 2.352,00 €
Preu col·legiats: 2.352,00 €
SOL·LICITAR INFORMACIÓ
A qui va dirigit
- Professionals que es vulguin especialitzar en la gestió de projecte i obra, planificació, predimensionat de costos, contractació, control pressupostari.
Perfil de l’estudiant
- Arquitectes tècnics i professionals que gestionen les fases de projecte i obra, des del punt de vista de promotora, despatx o enginyeria.
Què aprendràs
- L'objectiu del postgrau és formar professionals capaços de dirigir el procés de projecte i construcció d’una obra d’edificació, per tal de complir amb els requeriments del client, de manera que l'operació finalitzi a temps, d'acord amb els costos autoritzats i respectant els nivells de qualitat establerts.
Motius per fer aquest postgrau o master
- Perquè volem que els nostres tècnics aprenguin a planificar, la gestió i contractació de l’avantprojecte i el projecte, la revisió i auditoria d’aquests i la contractació i coordinar els diversos industrials que participaran durant el procés de construcció.
- Perquè volem que aprenguis com has de liderar i conduir els equips que intervenen durant el procés per tal que es compleixi el termini previst de lliurament de l’obra. I com has de controlar els costos per assegurar que es respectaran les qualitats previstes i el pressupost fixat.
- Perquè volem formar professionals capaços de dirigir el procés de projecte i construcció d’una obra d’edificació, per tal de complir amb els requeriments del client, de manera que l'operació finalitzi a temps, d'acord amb els costos autoritzats i respectant els nivells de qualitat establerts.
Programa
- Data d’inici: 19/09/2025
- Data de fi: 28/02/2026
- Horari: divendres, de 16 a 20 h i dissabtes, de 9.30 a 13.30 h
- Hores: 156 h
- Es faran les vacances de Nadal i Setmana Santa
- Calendari subjecte a possibles modificacions
Mòdul 1. Introducció
- Introducció.
- Estratègies de contractació del projecte.
- Continguts del projecte.
Mòdul 2. BIM Project Management
- Introducció al BIM.
- Revit: Modelat. Taules de Planificació. Parametrització. Exportació IFC.
- Navisworks: Conceptes Generals. Federació de models. Anàlisi i extracció de dades, seleccions, exportació de dades. Excel Avançat. Predimensionats econòmics.
- Eines BIM per al Project Management - Plataformes col·laboratives i comunicació.
Mòdul 3. Planificació de la promoció i l’obra
- Criteris generals en la planificació de la promoció i l’obra.
- Mètodes de programació tècnica.
- Programa tècnic d'una promoció i una obra (tipologies de planificació).
Mòdul 4. Avantprojecte i projecte executiu
- Projecte executiu. Projectes reglamentaris. Gestió de llicències i final d’obra.
Mòdul 5. Auditoria de projecte
- Auditoria, revisió i anàlisi del projecte.
- Objecte de control. Objectius.
- Qui realitza el control de projecte. Auditories.
- Comprovacions complementàries.
Mòdul 6. Predimensionat de costos
- Els sistemes de predimensionat. Controls i verificacions. Presa de decisions.
Mòdul 7. Licitació-Contractació
- Definició de tipus de contractació. Definició de sistemes de contractació: claus en mà, contractació oberta.
- Criteris per establir paquets de contractació.
- Procés de concurs i licitació. Comparatius.
- El contracte: aspectes a valorar (penalitzacions, clàusules,...).
Mòdul 8. Control pressupostari
- El sistema pressupostari i l’estratègia de contractació en el seguiment i control de costos.
- Estudi i comparació d’ofertes.
- Condicionants de cada tipus de control de costos.
- Mètodes pel seguiment i control de costos.
Mòdul 9. Habilitats directives i de gestió
- Gestió i coordinació d'equips de treball.
- Competències comunicatives: impacte i influència.
- Resolució de conflictes: acords des de la negociació.
- Habilitats en acció. Casos pràctics.
- Recursos i training per fer presentacions efectives.
Metodologia i avaluació
Metodologia
El curs es realitzarà en modalitat híbrida, sempre es realitzarà per videoconferència (zoom) i en ocasions podràs realitzar la sessió presencial. L'alumne decideix com seguir el curs.
S’exposaran, analitzaran i resoldran casos reals que el formador ha dut a terme a la seva vida professional. Es treballarà en grup i es potenciarà el debat per trobar la millor solució en cadascun dels casos.
El seguiment del curs es realitzarà a través del campus virtual del col·legi, www.campusapabcn.cat. Des del campus tindràs accés a la videoconferència, al material del curs, articles d'interès, notícies... També podràs compartir amb companys i formadors, consultes o informacions a través dels fòrums amb les que ús pugueu enriquir professionalment.
Durant tot el curs tindràs el suport de la secretaria acadèmica per resoldre totes les teves consultes.
Avaluació
Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació et demanarem l’assistència al 80% de les classes. Analitzarem el grau d’aprofitament proposant casos pràctics que es desenvoluparan a l’aula, amb l’ajut del professor, perquè siguis capaç d’aplicar els coneixements a casos reals. Per últim, es proposa la realització d’un cas pràctic final basat en els mòduls impartits, on podràs demostrar els coneixements i habilitats adquirits durant el postgrau.
EQUIP DOCENT