POSTGRAU FACILITY MANAGEMENT

Adquireix una visió global per gestionar el manteniment. Aprèn a coordinar el manteniment preventiu i correctiu de les instal·lacions. Prepara quadres de comandament, que et permetin controlar tots els processos, assegurant el control econòmic. Aprèn com es poden optimitzar al màxim les contractacions (de subministraments, serveis de seguretat, neteja…)
Amb col·laboració de:

Aconsegueix una de les dues beques per import 280€ d'ASP Corredoria.
Consulta més informació i sol·licita la teva beca aquí.
Inici
16 d’octubre del 2025
Final
24 de març del 2026
Horari
Dimarts i Dijous, de 16 a 20 h.
Modalidad
Presencial / Videoconferència
Hores
125
Preu
2.800,00 €
Preu col·legiats: 1.960,00 €
Preu col·legiats: 1.960,00 €
SOL·LICITAR INFORMACIÓ
Presentació
A qui va dirigit
- Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.
Perfil de l’estudiant
- Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.
Què aprendràs
- Adquirir els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
- Conèixer i entendre la legislació vigent que afecta al Facility Management.
- Analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
- Adquirir els coneixements per seleccionar i implementar el software de gestió de Facility Management més adient.
Motius per fer aquest postgrau o master
- Perquè volem que els tècnics adquireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
- Perquè siguis capaç d’analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
- Perquè coneguis les eines de control de costos i gestió financera aplicades al Facility Management.
- Perquè sigui capaç de millorar l’eficiència energètica.
- Per poder gestionar eficientment els serveis de suport (Manteniment, Seguretat, Neteja i serveix auxiliars).
Programa
- Data d’inici: 16/10/2025
- Data de fi: 24/03/2026
- Horari: Dijous, de 16 a 20 i un dimarts cada dues setmanes, de 16 a 20 h
- Hores: 125 h
- Es faran les vacances de Nadal
- Calendari subjecte a possibles modificacions
Mòdul 1. La figura del Facility Management (16 h)
- Anàlisi de la situació actual i futura.
- Competències i Funcions.
- Models de FM. Introducció a la Figura del Property Manager. Vincles entre les diferents figures i responsabilitats
- Normativa de referència.
Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (12 h)
- Durabilitat i Cicle de Vida.
- Gestió en Fase de projecte i obres.
- Model de gestió del FM.
- Licitació i contractació de serveis.
Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (16 h)
- Processos en un edifici.
- Control de costos i gestió financera.
- Quadre de comandament i indicadors de gestió.
- Tecnologies orientades a la gestió.
- Visita a un edifici.
Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (14 h)
- Gestió Energètica.
- Contractació de subministraments.
- Certificacions sostenibles.
- Edificis saludables.
- Visita a un edifici.
Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (27 h)
- Les instal·lacions en els edificis.
- El Pla de Manteniment I GMAO.
- Serveis de Manteniment.
- Pla de Manteniment Preventiu. L'informe tècnic.
Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 h)
- Serveis de seguretat.
- Plans d'emergència i autoprotecció.
- PRL i CAE.
Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (12 h)
- Serveis de Neteja.
- Serveis de consergeria i serveis auxiliars.
- Visita a un edifici.
Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (12 h)
- Planificació i gestió d'espais.
- Re localització i mudances. Tancament d'un edifici.
- Manual de Disseny dels espais.
- Visita a un edifici.
Mòdul 9. Habilitats (4 h)
- Tècniques de negociació.
- Tècniques de comunicació.
- Treball en equip.
Metodologia i avaluació
Metodologia
Podràs seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del Col·legi. També podràs seguir-lo per videoconferència, a través de l’aplicatiu ZOOM.
Els professors del postgrau són professionals en actiu amb una àmplia experiència en els seus respectius camps. Aquests experts es comprometen a transferir els seus coneixements pràctics i teòrics als estudiants de manera pedagògica, garantint una comprensió profunda i aplicable de les matèries impartides.
Cada mòdul del postgrau està dissenyat per fomentar l'aprenentatge a través de la pràctica. Aquests mòduls inclouen l'anàlisi de casos reals, que permeten als estudiants aplicar els coneixements adquirits en situacions concretes. Els casos són seleccionats per la seva rellevància i complexitat, oferint així una visió completa dels desafiaments i solucions possibles en el món professional. Alhora es fomentarà un entorn d’aprenentatge col·laboratiu i crític.
Els estudiants tindran l'oportunitat de discutir diferents perspectives i plantejaments, millorant així les seves habilitats analítiques i de resolució de problemes. Aquesta metodologia garanteix que els coneixements adquirits no només siguin teòrics, sinó que també tinguin una aplicabilitat pràctica immediata en el camp professional.
Treballarem al campus del Col·legi, www.campus.apabcn.cat, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d’on us connectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar a fórums, estareu en contacte amb els companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions.
Avaluació
Farem una avaluació contínua, perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació et demanarem l’assistència al 80% de les classes.
EQUIP DOCENT